L'une de mes villes préférées au monde. J'ai été conçu à Venise, au Gritti...
21 mai 2017

Canaletto exhibition reunites two of the Venetian master's greatest series of paintings

Canaletto (Venice 1697-Venice 1768), The Bacino di San Marco on Ascension Day, c.1733–4. Oil on canvas, 76.8 x 125.4 cm, RCIN 404417, Royal Collection Trust/ © Her Majesty Queen Elizabeth II 2016 LONDON - A new exhibition at The Queen's Gallery, Buckingham Palace reunites two of Canaletto's finest sets of paintings, displayed side by side for the first time in almost 40 years.  Canaletto & the Art of Venice, opening tomorrow (19 May),  shows six views of Venice produced early in the artist's career in... [Lire la suite]
Posté par Alain Truong à 20:09 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , ,

08 février 2017

Jean-Baptiste-Camille Corot (French, 1796-1875), Vue de Venise, 1928

Jean-Baptiste-Camille Corot (French, 1796-1875), Vue de Venise, 1928. Inscribed Venise 12 juillet (lower right), oil on paper laid down on canvas, 10 by 12 1/8 in. (25.8 by 32 cm.). Price on request. Gallery 19c. This newly discovered painting is one of only five known depictions of Venice from Corot’s first trip to Italy in 1828.   Provenance: Private French Collection (and sold: Sotheby’s, New York, April 23, 2004, lot 4, illustrated) Salander O’Reilly Galleries, New... [Lire la suite]
Posté par Alain Truong à 22:03 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , ,
07 février 2017

Jean-Baptiste-Camille Corot (French, 1796-1875) Venise, vue du Campo della Carita en regardant le Dôme de la Salute, 1834

Jean-Baptiste-Camille Corot (French, 1796-1875), Venise, vue du Campo della Carita en regardant le Dôme de la Salute, 1834. Vente Corot stamp lower right, oil on paper laid down on canvas, 10 1/2 by 15 in. Price on request. Gallery 19c. There is only one master here - Corot. We are nothing compared to him. - Claude Monet Provenance: Estate of the artist (and sold, Hôtel Drouot, Paris, Vente Corot, May 29 - June 9, 1875, lot 80) Collection Hector Brame Ernest May, Paris (and sold, his sale June... [Lire la suite]
13 janvier 2017

Venetian School, mid 18th century, Venice, a view of the Bacino with the Bucintoro on the feast of the Ascension

Lot 43. Venetian School, mid 18th century, Venice, a view of the Bacino with the Bucintoro on the feast of the Ascension, oil on canvas, 44 by 52 in.; 112 by 132 cm. Estimate 250,000 — 350,000 USD. Photo: Sotheby's; Notes: This large and striking view of Venice was painted in the mid-18th century by an artist keenly aware of Luca Carlevarijs's work. Despite the evident similarities with Carlevarijs' style, particularly in the figures, his authorship can be excluded since the... [Lire la suite]
13 janvier 2017

"Sérénissime ! Venise en fête de Tiepolo à Guardi" au Musée Cognacq-Jay

"Sérénissime ! Venise en fête de Tiepolo à Guardi". Affiche. PARIS - Au XVIIIe siècle, la stabilité politique et économique de la République Sérénissime établit le dernier âge d’or vénitien, auquel mettra un terme la conquête napoléonienne de 1797. Cet ultime chapitre d’une histoire millénaire sera marqué par un déploiement inouï d’évènements publics et privés à Venise. Les fêtes, célébrations, régates, et autres spectacles rythment la vie de la cité et attirent curieux et amateurs de l’Europe entière.  Loin d’être de purs... [Lire la suite]
12 janvier 2017

Michele Marieschi (Venice 1710 - 1743), Venice, view of the Canareggio, looking towards the Grand Canal

Lot 44. Michele Marieschi (Venice 1710 - 1743), Venice, view of the Canareggio, looking towards the Grand Canal, oil on canvas, 22 1/4  by 34 in.; 56.5 by 83.4 cm. Estimate 700,000 — 900,000 USD. Photo: Sotheby's. Provenance: In the possession of the family of the present owners since circa 1900.  Bibliography: To be included in the forthcoming monongroph on Michele Marieschi, by Dario Succi, where it will be listed as cat. no. 18.  Notes: This exceptionally... [Lire la suite]

16 septembre 2016

Cinq vues de Venise de la collection Robert de Balkany chez Sotheby's Paris

Lot 28. Ecole Vénitienne du XIXe siècle, suiveur de Canaletto, Venise, L'entrée du Doge à Santa Maria Della Salute & Venise, Vue du Bassin San Marco depuis la Punta Dogana. Huile sur toile, une paire, 123 x 203 cm ; 48 1/2 by 80 in. Estimation 60,000 — 80,000 €. Photo Sotheby's. Lot 29. Vincenzo Chilone (Venise 1758 - 1839), Venise, le Bucentaure près du Palazzo Ducale. Signée en bas à gauche sur la gondole VINCENZO CHILONE F. Huile sur toile, 45 x 59... [Lire la suite]
16 septembre 2016

Matteo Stom le Jeune (Venise 1643 - 1702), Venise, le Molo et le bassin San Marco le jour de l'Ascencion

Lot 78. Matteo Stom le Jeune (Venise 1643 - 1702), Venise, le Molo et le bassin San Marco le jour de l'Ascencion. Signée en bas à droite sur une embarcation Matteo Stom Fecit. Huile sur toile. Porte une inscription au dos sur le châssis V. 43660, 114 x 165,5 cm. Estimation 60,000 — 100,000 €. Photo Sotheby's. Provenance: Collection Biencourt-Poncins (d'après un ex-libris sur le châssis), très probablement Château d'Azay-le-Rideau.  Notes: Nous... [Lire la suite]
18 août 2016

Attributed to Luca Carlevarijs (1663 Udine - 1729 Venice), St Mark's square, Venice

Lot 768. Attributed to Luca Carlevarijs (1663 Udine - 1729 Venice), St Mark's square, Venice. Oil on canvas. 76 x 121 cm. Photo Hampel. Large format Vedute with the Bibliotheca di San Marco to the right of the Campanile, which appears cut on the right side, including stalls. In the center overlooking the Grand Canal with the two pillars of Saint George and Markus and the corner of the Ducal Palace left. In the square multi-figure Staffage with a larger crowd of people below the Mark... [Lire la suite]
Posté par Alain Truong à 22:41 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags :
18 août 2016

Attributed to Luca Carlevarijs (1663 Udine - 1729 Venice), Bull fight in Venice on the campo Santa Maria Formosa

Lot 833. Attributed to Luca Carlevarijs (1663 Udine - 1729 Venice), Bull fight in Venice on the campo Santa Maria Formosa. Oil on canvas, 19.5 x 30 cm. Photo Hampel View of the square from the east side to the west with the left-wing facade erected by Mauro Codussi Renaissance church with the Campanile. The space filled by a crowd that is watching a bullfight. Left picture an artificially erected high wooden grandstand, in front of bullfighters who fight two bulls, the animals led to long lines. It is... [Lire la suite]